Franca in Java en Bali

Een dagje rustig aan

Vandaag een dagje rustig aan gedaan en de tourist uitgehangen
Eerst maar eens uitgeslapen, daar was ik wel aan toe.
Om 09.30 ontbeten en even rustig koffie gedronken.

Daarna de kaarten geschreven en even op het balkon zitten lezen.
Om 14.00 uur hadden we een informatie bijeenkomst over Bali, dus ik weet nu wanneer ik welke excursie ga doen. Morgen een halve dagexcursie naar Ubud.

Om 15.00 uur langs het strand gelopen naar het centrum van Kuta, ongeveer 20 minuten lopen. Het strand ziet er prachtig uit, maar het is daar wel erg heet. Direct kwamen er mensen aangelopen die vroegen of ik een sarong wilde kopen, of een massage wilde.

Terwijl ik langs het strand liep hoorde ik ineens muziek en toen ik keek zag ik dat er een Hindoe Processie werd gehouden op het strand. Wel bijzonder om dat ineens te zien.

Verder gelopen naar het centrum, onderweg kom je dan allemaal hindoe beelden tegen.
In het centrum was het gezellig druk, lekker gewinkeld en bij de Haagen Dasz (die hebben ze hier ook!) even een ijsje gegeten. Even verder kwam ik bij een markt, daar even overheen gelopen en aan het eind bij het strand zag ik de eerste hindoe tempel.

Uiteindelijk souvenirs gekocht bij MataHari, een megastore waar de eerste verdieping helemaal bestaat uit souvenirs.Om 18.00 uur op het terras aan de koffie. Ik liep nog langs een soort kunstwinkeltje waar ik geslaagd ben voor mijn schilderijen voor mijn eetkamer. 2 Olieverf tekeningen met Balinese taferelen erop. Ik ben er erg blij mee, staat vast mooi.

Daarna heerlijk gegeten, Nasi Campur (zie foto), een Balinees gerecht, wat mij goed smaakte.
Nog even boodschappen gedaan zodat ik op mijn kamer wat te drinken heb.
Terug met de taxi, die rit koste me 50 cent, want ik liep uiteindelijk behoorlijk te sjouwen.

Nu is het 21.30 uur en ben ik weer in het hotel.
Mijn was ligt weer schoon op mijn bed, die heb ik vandaag laten wassen in het hotel.

Dit was al met al een relaxed dagje, ga nog even lekker op het balkon zitten en dan morgen om 08.30 weer op pad.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!