Franca in Java en Bali

Onderweg naar Bromo deel 2:

Gisteren toch nog een uitstapje gehad.

We zijn bij Sukarto in Solo naar het paleis Istana Mangkunergaran geweest.
Dit is een paleis van een andere dynastie dan die van de sultan en is gebouwd in de 18e eeuw.
We kwamen als eerste in een grote entreezaal, wederom met gamelan instrumenten.
Op het plafond tekeningen van de dierenriem. Verder de ontvangstzaal waar we allemaal op de foto gingen op de troon.

Dit paleis is kleiner dan die van de sultan, maar ik vond hem wel mooier. Ook het museum wat erbij hoorde was interessanter. Er waren mooie stukken te zien zoals serviesgoed, sieraden en glaswerk.

Wel de lange reis gemaakt zoals gisteren beschreven, maar regelmatig stops voor pinnen, postzegels, toilet en lunch. De reis duurde wel langer dan voorzien, we kwamen pas om 21.30 uur in het hotel, dat hoog in de bergen lag, tegen de heuvel aan. We gingen allemaal snel naar de kamer om te slapen, want om 3.00 uur opstaan voor de zonsopgang bij de Bromo vulkaan