Franca in Java en Bali

Lembang

Vandaag staat de tocht naar de vulkaan Tangkuban op het programma. Java telt 35 nog actieve vulkanen en dit is er een van.

Om 08.00 uur zaten we weer in de bus, eerst door Bandung en dan door naar Lembang.

Zo'n 10 kilometer verder ligt de vulkaan Tangkubam Prahu. Een vulkaan met veel kleine kraters en 2 grote kraters, waarvan 1 nog actief. Er komen veel stoffen uit de kraters, waaronder zwavel, wat goed te ruiken was.

Daar aangekomen was het ivm de vakantie weer erg druk, de treintjes die ons naar boven zouden brengen reden daarom niet, er waren te vel auto's op de weg baar boven. Je kon gaan lopen of met de brommer.Ik ben achterop de brommer gestapt, het lokale vervoersmiddel in Indonesie, je ziet ze overal en het zijn er heel, heel erg veel.

Boven aangekomen beide grote kraters bekenen, indrukwekkend! Het was wel even klauteren, maar dan zag je ook wat. Verder was het erg toeristisch, veel verkopers, kraampjes en Indonenische vakantiegangers.

Achter op de brommer weer naar beneden, en wachten tot iedereen weer terug was.

Daarna weer verder met de bus. En ja, weer duk op de weg en in de file.....

We hoorden dat het suikerfeest dit jaar uitbundiger gevierd wordt, omdat het kopstuk van het terrorisme verleden week doodgeschoten is door de politie. Dus overal auto's, busjes en open vrachtwagens volgestouwd met hele gezinnen op weg naar een dagje uit. En dat geeft dus al die files. Het verkeer wordt door verkeersagenten aangstuurd voor zover datkan, met ook nog eens al die brommers. Op elk kruispunt staan daarvoor wel misntens 5 agenten

Verder gereden langs de thee plantages, en daar nog uitleg over gehad, de theepluk gezien en foto's gemaakt

Door naar de lunch (weer in de flie) en heerlijk gegeten. We waren al dircet bij de warmwaterbronnen van Ciater. Allemaal even lekker gezwommen of pootje gebaaid. De temperatuur van de baden was 40 en 35 graden. Na wat gedronken te hebben om16.00 uur weer in de bus. Weer hetzelfde tafereel, veel files....

Om 19.30 uur waren we pas weer in het hotel. De koffer is nu al onderweg naar YogYakarta. Wijzelf gaan morgen met de trein en daarvoor moeten we op 05.00 uur op.

Het is nu 20.30 uur, snel wat eten en dan ouchen en naar bed.

Ik zit achter dezelfde PC als gisteren dus nog gen foto's

Reacties

Reacties

Randi

Hey Franca!
Ik lees je verslagen trouw iedere dag en vind het indrukwekkend hoor! Wel een erg vol programma omdat de reizen steeds zo lang duren, dat lijkt me wel erg vermoeiend. Machtig interessant wat je allemaal ziet, ik kan niet wachten op alle foto's!
Meid, blijf genieten, eet lekker (hoor ik je niet over maar lijkt me heerlijk daar), blijf gezond en vrolijk en in gedachten reis ik mee hoor!
Dikke groet, Randi

Jan en Louise

Zojuist je 1e reisverslagen gelezen. Jaloersmakend! Ik (Jan) herken veel! Wat zie je veel zeg! Ik ben heel benieuwd naar je foto's. Was het niet eng zo achterop dat brommertje? Ik had het graag gezien...
Veel plezier nog, we blijven je verhalen volgen.
liefs van ons!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!