Franca in Java en Bali

Van Jakarta naar Bogor en uiteindelijk Bandung

Vanmorgen werden we om 06.15 alweer gewekt. En om 8.00 uur vertrokken we met de bus. Op het programma stond het Nationale Museum van Jakarta, maar deze was ivm suikerfeest gesloten.

Dus meteen de staduit op weg naar Bogor,60 km tenOosten van Jakarta Zodra we de stad uit waren zagen we meteen het Inonesie dat je kent van de plaatjes, Groen, groen en nog en groen, echt mooi om te zien.

Rond 10.00 uur kwamen we aan in Bogor, het voormalige Buitenzorg. daar staat het buitenverblijf van de gouverneur, nu is het in gebruik als buitenverblijf van president. Het is gebouwd door gouverneur-generaal Imhoff. Aan de vookant lopen honderden gevlekte herten, zoals onze indonesische reisleider vertelde. (of te wel allemaal bambi's)

Rond dit buitenverblijf is een grote botanisch tuin aangelegd (rond 1800), waardoor Bogor bekend is geworden. Deze tuin ligt aan de voet van de vulkaan Gunung Salah.

In de tuinenhebben we met een gids rondgelopen eneen diversiteit aan bomen, planten en bloemen gezien. Lang niet alles gezien, want daar heb je een hele dag voor nodig.

Om 12.00 uur weer verder gereden richting Bandung. Het was erg druk op de weg (ivm de vakantie) en ondanks dat we de tolweg namen kwamen we toch in de file.

De lunch van 14.00 uur werd de lunch van 16.00 uur. Maar we waren wel al in Bandung, dus nog maar een kort tochtje naar het hotel. Weer mooie kamers, dit keer in een hotel koloniale stijl.

En gedouched en wel zit ik nu achter de PC, helaas kan ik gen USB aansluiten, dus geen eigen foto's maar wat bijpassende plaatjes van het Internet

Esther van der Zee en René Vosselman

Hallo Franca, klinkt goed zo'n botanische tuin in Bogor! Ben benieuwd naar de foto's van de mooie natuur daar. Veel plezier daar en geniet er lekker van! Lijkt me ook mooi een hotel in koloniale stijl. Leuk hoor! Nou groetjes vanuit Amsterdam xxx

Jelle de Graaf

Nou klinkt erg leuk allemaal tot nu toe, wel een druk programma en vroeg eruit! Wat een oude tuin ja, zeker wel bijzonder!

Alvast veel plezier, en hopelijk zien we snel wat foto's komen!

Groetjes

Jelle