Franca in Java en Bali

De reis naar Jakarta

Na een lange reis via Hong Kong landden we om 13.00 uur op het vliegveld van Jakarta. De groep blijkt iets groter te zijn. In totaal 25 man.

Iedereen was moe en we dachten meteen naar het hotelte gaan. Maar we begonnen direct met de rondreis. In onze warme Nederlandse kleren, gingen we meteen op stadstour door Jakarta. de temperatuur is goed, met gelukkig een windje erbij.

Al eerste naar de Sunda Kelapa een werf aan de haven van Jakarta, het was er rustig, want iedereen heeft vrij voor het suikerfeest. Daarna door naar de wijk Kota naar Tamal Fatillah, een oud koloniaal plein midden in de stad. Daar bevind zich nu het stadhuis en was voorheen het gouveneurs gebouw.. Als laatste zijn we nognaar het nationale Monument van Indonesie geweest. Verder rondgereden door de stadmet in het oude gedeelte veel gebouwen uit de koloniala tijd. Daarbuiten veel kleine woninkjes, dicht aan elkaar gebouwd en af en toe een grote torenflat ertussen. Aan de rand van de stad bevinden zich ook veel sloppenwijken.

Om 17.00 uur waren we bij het hotel, even lekker gedouched en met een aantal mensen in het hotel gegeten. Ze hadden een buffet, dus heerlijk genoten van allerlei Indonesiche gerechten.

Als eerste ben ik gestart met een soep speciaal voor het suikerfeest en daarna natuurlijk nasi, sate, kip etc.

Om 21.30 na twee vermoeiende dagen als een blok in slaap gvallen