Franca in Java en Bali

Naar Ubud

Vandaag een halve dagexcursie naar Ubud, rustig ontbeten en om 8.30 uur op stap.
We waren met z'n zessen vandaag, dus een mooi klein groepje. We konden de dag helemaal aanpassen naar onze eigen wensen.

Ubud ligt een uur rijden ten noorden van Kuta en staat bekend om zijn vele kunstenaars.
Deze tocht staat dan ook bekend als artistieke tour.

We reden door Sanur, een andere bekende badplaats in Bali, richting Ubud.

Als eerste gingen we naar een plek waar ze batik-art maken. Ze maken daar nog alles met de hand. Vrouwen zaten te weven aan een groot weefgetouw en later werd het verder ingekleurd.

Daarna door naar de zilver werkplaats, gezien hoe ze van een brok zilver verfijnde sieraden maken. Als laatste naar de houtbewerking, ook hier alles met de hand. Een man was met een beeld van een Hindoe God bezig, daar doet hij ongeveer 6 weken over. Zelf nog een olifantje gekocht in de winkel, voor bij mijn verzameling.

Verder gereden naar het centrum van Ubud. Onderweg mooi uitzicht. Bali is nog veel groener dan Java. Dus een hele mooie natuur hier. Thomas (de reisleider van vandaag) legde veel dingen uit onderweg.

Ook over het Hindoeisme, want overal zien we tempels, beelden van goden en offers. Overal worden offers neergelegd bij de tempels, maar ook op straat, in een winkel en zelfs op het strand. Hij vertelde dat de Hindoes geloven in een (1) almachtige god, maar dat ze ook geloven dat deze verschillende gedaantes aan kan nemen: zoals Shiva, Brahma, Visnu. Dit zijn er maar een paar, er zijn er veel meer. De offers die ze brengen zijn kleurrijk en elke kleur staat voor een bepaalde God. Ze geloven dat ze hiermee goede en kwade geesten kunnen behagen.
Dit even over het hindoeisme.

Doorgereden naar het centrum van Ubud. We stapten uit bij de Monkey Forest Road.
En even langs alle winkels en de markt gelopen. Ook hier overal tempels en offers en beelden van de goden. Heel apart en dus echt een totaal andere cultuur dan Java, wat islamitisch is.

Gelunched bij een restaurant waar je een mooi uitzicht had over de rijstvelden, echt overal zag je het groen van de rijst. En terug naar het hotel. De halve dagexcursie duurde uiteindrlijk tot 16.10. Maar we hebben het echt rustig aan kunnen doen vandaag. Een heel verschil met de drukte van Java.

Bij aankomst even een kop koffie gedronken op het balkon met een boek erbij.

Net even naar de zonsondergang gekeken op het strand van Kuta Beach. We zitten hier aan de Indische Oceaan. Op het eind kwam er net een wolkje voor, dus helaas, ik heb hem niet in de zee zien zakken.

Nu is het 19.00 uur. Ga nog even wat water kopen en daarna wat eten in het hotel.

Morgen weer meer......

Jelle

Ha die Franca,

wauw wat een prachtige reis! , erg mooie foto's en leuke verhalen over de dag verlopen en wat je daar allemaal doet! Ziet er ook erg goed/lekker uit de nasi! ;) !

Ook doe je best veel en leuk dat je daarvan ook gelijk een paar foto's upload, krijgen wij hier een leuke impressie!!

Nou veel plezier daar aan de andere kant van de wereld !

Groetjes

Jelle