Franca in Java en Bali

Naar Bali

Vandaag vertrekken we van Java naar Bali.
Om 6.00 uur weer met zijn allen aan het ontbijt en 0m 07.00 uur een ochtendwandeling
van een uurtje door de plantage die achter het hotel in Kalibaru lag.

Eerst liepen we langs een klein boerderijtje met koeien, konijnen en kippen.
Ze waren de koeien aan het melken en zoals alles hier, gaat dit nog met de hand.

Daarna door naar de plantage. Er groeide daar echt van alles, veel soorten fruit, maar ook koffie, cacao, kaneel, nootmuskaat etc. Ook stonden er veel palmbonen met kokosnoten.

Na dit alles bekeken te hebben vertrokken we om 08.15 uur voor ons laatste ritje op Java.
Nog even een stop bij de rijstvelden, waar een hele familie van jong tot oud op het land aan het werk was.

Rond 11.00 uur waren we bij de haven. We namen afscheid van Zeppy (reisleider), Jatno (chauffeur) en Johny (bijrijder). Zij blijven achter op Java. Er werd een echte overdracht van ons gedaan aan de Balinese Gids. Er werd voor ons getekend:)

Daarna gelopen naar de veerpont naar Bali, een boottochtje van 45 minuten.
Beneden zat het vol met Balinezen, maar wij hebben heerlijk aan boord gestaan in het zonnetje. Er stond een lekker windje, dus het was goed uit te houden.

Nog een laatste blik op Java en dan richting Bali.
Na een half uurtje zagen we Bali al liggen en meerden we aan in de haven.Nog een uurtje met de bus naar de lunch.

Op Bali wonen 2,2 miljoen mensen, waarvan ruim 90% Hindoe is.
We zagen al veel Familie Hindoe Tempeltjes bij de huizen staan, van groot tot klein.
Hier offeren de Hindoes dagelijks om de kwade geesten gunstig te stellen.

De gids vertelde onderwegnog veel over Bali en Indonesie. Zo hoor je dat het er in Indonesie heel anders aan toe gaat dan in Nederland. Bijna niemand is verzekerd, dat is veel te duur. Als ze ziek zijn en geen geld hebben worden ze weer naar huis gestuurd. Pensioen heeft ook bijna niemand en zo zijn er nog veel meer van die zaken die voor ons gewoon zijn, die Indonesie niet kent. Daar bij komt ook nog dat er veel corrupte is o.a. bij de politie.

Aangekomen bij de zee hebben we heerlijk gelunched.
Nog 2 uurtjes door gereden en om 19.30 uur reden we Kuta binnen.
Het is hier een uur later dan in Java, dus nu 6 uur tijdsverschil met Nederland

Kuta is een toeristen plaats aan het strand. We reden door het centrum waar heel veel winkeltjes en restaurantjes zijn. Dus morgen kan ik mijn hart ophalen! De kamer die ik heb is erg mooi, dus dat gaat wel lukken een weekje. Eindelijk de koffer kunnen uitpakken en me helemaal geinstalleerd.

Morgen een dagje vrij, daarna gaan we de excursies doen op Bali.
Dus even niet vroeg op, kijk ik echt naar uit!

Reacties

Reacties

Esther en René

Hallo Franca, wat vond je mooier Java of Bali? Wel erg dat er zulke slechte sociale voorzieningen zijn daar. Leuk dat je lekker in het zonnetje hebt gestaan op de boot. Heerlijk hoor, das pas echt vakantie. Hier wordt het langzaam aan toch wel herfst. Wel een mooi weekend gehad qua weer maar toch wil ik soms al wel de kachel aan! Mijn kat Louis ligt naast mij te snurken en wij wensen jou een fijn vervolg van je reis. Geniet ervan! groetjes Esther en ook René

Randi

Hey Franca!
Ik heb wel braaf gelezen iedere keer, maar heb nu pas even tijd en puf om te reageren;
Ik zag je helemaal staan op die boot, lekker met je toet in de wind en genieten! En die zonsopkomst was het koude wachten denk ik meer dan waard.
En je reisklup? Ik hoor je er niet zo veel over maar het lijkt me toch wel een homogeen groepje, of verbeeld ik me dat?
Je reis is echt wel heel bijzonder hoor en ik lees je energie tussen de regels door, leuk. Ik vind het allemaal erg imponerend en goh wat een vol programma.... Je zult denk ik nu wel blij zijn om een paar dagen op één plekje te logeren hé?
Meid, blijf genieten, mooie foto's maken en ik hoop dat je iets heel moois vind voor in je eetkamer en anders mischien wel vrolijk gekleurde kleding! Enne... geen zielig klein poezenkind meenemen hoor...
Hier in ons kikkerlandje mis je niks belangrijks (JPB voert nog steeds geen fl... uit), dus ik blijf de komende dagen nog aan de monitor gekluisterd hoor!
Hartelijke groet van Randi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!